12 ΙΟΥΝΙΟΣ, 2013

Οι ξηροί καρποί στη διατροφή μας

Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια από τις πιο πλήρεις τροφές στη φύση. Αμύγδαλα, φιστίκια, κάσιους, φιστίκια αιγίνης, αράπικα, καρύδια, φουντούκια, κουκουνάρια, ηλιόσποροι, πασατέμπος, κλπ, αποδίδουν ένα σημαντικό αριθμό θερμίδων, λόγω της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε λιπαρά. Είναι όμως περίεργο το πώς ένα τρόφιμο με τόσο μεγάλη περιεκτικότητα σε λίπος έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να έχει τόσα οφέλη για την υγεία.

Με πρωταθλητές τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα κάσιους, όλοι οι ξηροί καρποί περιέχουν τα λεγόμενα ω-3 λιπαρά οξέα, που είναι και απαραίτητα στη διατροφή του ανθρώπου. Το να συμπεριλαμβάνονται οι ξηροί καρποί στην καθημερινή διατροφή -με επαρκή πρόσληψη ω-3 λιπαρών οξέων- φαίνεται ότι μειώνει την κακή και την ολική χοληστερόλη, μειώνει τα τριγλυκερίδια, και συμβάλλει στη διαμόρφωση νεανικής επιδερμίδας.

Επιπλέον, οι ξηροί καρποί περιέχουν και σημαντικά ποσά μαγνησίου και πρωτεϊνών, συστατικά απαραίτητα για άτομα που αθλούνται συστηματικά. Η τρυπτοφάνη που περιέχουν επίσης οι ξηροί καρποί, είναι μία ουσία υπεύθυνη για την παραγωγή ορισμένων νευροδιαβιβαστών που βελτιώνουν τη διάθεσή μας. Για την καθημερινότητα λοιπόν και την πίεση του σύγχρονου ανθρώπου, οι ξηροί καρποί αποτελούν σημαντικό τρόφιμο και οφείλουμε να υποστηρίζουμε τη διάθεσή μας με τη διατροφή μας.

Καταναλώνουμε λοιπόν ξηρούς καρπούς, ενσωματώνοντάς τους στις συνταγές, ή σαν σνακ στη δουλειά και στο σπίτι. Προσέχουμε όμως την ποσότητα – μία μικρή χούφτα από ανάλατους ξηρούς καρπούς είναι αρκετή.




ΣΧΟΛΙΑ
Δεν έχει γίνει ακόμα κάποιο σχόλιο.
    AΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

    Αφήστε μια απάντηση