18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ, 2013

Κόβοντας το κάπνισμα – σύμμαχος η σωστή διατροφή

Μπορεί να ανήκετε στην κατηγορία ανθρώπων που έχουν προσπαθήσει επανειλημμένα να σταματήσουν το κάπνισμα. Μπορεί να το σκέφτεστε, και να καταβάλλεστε από αίσθημα ματαιότητας. Κι έπειτα, είναι κι ο φόβος των παραπανίσιων κιλών που έρχονται με το σταμάτημα του καπνίσματος. Μισό λεπτό. Γιατί να συμβεί κάτι τέτοιο;

Αυτό που θέλετε είναι υγεία, για εσάς και τους γύρω σας, τα παιδιά και τους φίλους σας, την οικογένειά σας. Και να μπορείτε να κοινωνικοποιείστε χωρίς πρόβλημα, να καταπολεμάτε το άγχος δίχως την ανάγκη του τσιγάρου, να μην ανησυχείτε αν υποχρεωθείτε σε χώρο μη καπνιζόντων για πολλή ώρα. Ελάτε να δούμε τι μπορείτε να τρώτε κάνοντας όλη αυτή την προσπάθεια. Η σωστή διατροφή είναι ο απόλυτος σύμμαχός σας στην προσπάθεια αυτή, και, αν την δοκιμάσετε, θα γίνετε οπαδός της από εδώ και στο εξής δίχως δεύτερη σκέψη!

Μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή θα μπορούσε λοιπόν να αποτελέσει τον σπουδαιότερο σύμμαχό σας. Στα τρόφιμα δεν έχει επισημανθεί επιστημονικά κανένα στοιχείο που να ορίζει ότι ορισμένα από τα συστατικά τους μπορούν να μειώσουν την εξάρτησή μας από το κάπνισμα – τη νικοτίνη και άλλα εθιστικά συστατικά του τσιγάρου. Ευτυχώς όμως, υπάρχουν έρευνες σχετικές με το κάπνισμα που επικεντρώνονται στις τροφές και τα ροφήματα και το πώς αυτά επηρεάζουν την επιθυμία μας για τσιγάρο. Δηλαδή, ποιες τροφές και ποια ροφήματα μεγαλώνουν την επιθυμία μας για κάπνισμα, και ποιες αναστέλλουν την επιθυμία μας αυτή.

Σε μια τέτοια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του  Duke, εξετάστηκε η επιρροή που έχουν οι τροφές και τα ποτά στη γεύση του τσιγάρου σε 209 καπνιστές. Τους ζητήθηκε να ονομάσουν τα φαγητά και τα ποτά που χειροτερεύουν και όσα ενισχύουν τη γεύση του τσιγάρου. Οι καπνιστές ανέφεραν ότι το να πίνουν γάλα, νερό, φυσικούς χυμούς, και το να τρώνε φρούτα και λαχανικά επηρεάζει αρνητικά την γεύση του τσιγάρου. Από την άλλη, το αλκοόλ, ο καφές, τα ποτά με καφεΐνη και το κρέας ενισχύουν τη γεύση του τσιγάρου.

Όπως βλέπουμε, μια σωστή διατροφή, πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, τυρί, γάλα, γαλακτοκομικά γενικότερα, φυσικούς χυμούς φρούτων, άφθονο νερό, θα αποτελέσει τον καλύτερό μας σύμμαχο στη διαδικασία διακοπής του καπνίσματος. Τα οφέλη της κατανάλωσης ασβεστίου, τυριού, λαχανικών και σαλατών, είναι πάρα πολλά, και θωρακίζουν κατάλληλα τον οργανισμό μας και την υγεία μας, καθώς και την ομορφιά μας! Μπορούμε, όσο προσπαθούμε να κόψουμε το κάπνισμα,  να κάνουμε μια διατροφή που να διευκολύνει τη διακοπή του καπνίσματος, ενώ παράλληλα οι υγιεινές αυτές τροφές θα θωρακίζουν και θα προστατεύουν τον οργανισμό.

Η διατροφή θα μπορούσε να περιλαμβάνει:

•    Άφθονα φρούτα
•    Άφθονα λαχανικά (σαλάτες)
•    Αρκετό νερό
•    Γαλακτοκομικά, με έμφαση στο γάλα (ασβέστιο, φέτα, γραβιέρα)
•    Αποφυγή κατανάλωσης αλκοόλ, ροφημάτων και ποτών που περιέχουν καφεΐνη όπως ο καφές, το μαύρο τσάι, η σοκολάτα και τα αναψυκτικά.

Μια διατροφή με πολύ νερό, άφθονα φρούτα και λαχανικά, όχι μόνο δεν ταιριάζει με το κάπνισμα, αλλά προάγει και τη φυσική αποτοξίνωση του οργανισμού μας, που τόσο την έχει ανάγκη!
Ας γίνουμε περισσότερο υγιείς!




ΣΧΟΛΙΑ
Δεν έχει γίνει ακόμα κάποιο σχόλιο.
    AΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

    Αφήστε μια απάντηση