3 ΙΟΥΛΙΟΣ, 2013

Προσοχή στις καλοκαιρινές διατροφικές παγίδες

Οι καλοκαιρινοί μήνες που διανύουμε χαρακτηρίζονται από χαλάρωση και απελευθέρωση. Από τα πλαίσια αυτά δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί και η διατροφή μας. Έτσι, για πολλούς, το καλοκαίρι είναι μια καλή περίοδος για να το ρίξουν λίγο έξω και…διατροφικά. Στην αγαπημένη σε όλους μας παραλία κρύβονται όμως και μικρές διατροφικές παγίδες, που μπορεί να μας δώσουν κρυφές θερμίδες και μη επιθυμητά συστατικά. Είναι σημαντικό να ξέρουμε τουλάχιστον ποιες είναι αυτές οι διατροφικές παγίδες και, αν είμαστε διατεθειμένοι, να τις αποφύγουμε, ή τουλάχιστον να τις «εξυγιάνουμε».

Παγωτό

Το γλυκό του καλοκαιριού. Μια επιλογή των περισσοτέρων. Η ενεργειακή αξία ενός παγωτού κυμαίνεται από 75 έως 240 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και παρέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, καθώς επίσης και σημαντικές ποσότητες ασβεστίου, φωσφόρου και βιταμίνης Α στον οργανισμό. Εκτός όμως από τα θρεπτικά συστατικά που παρέχει το παγωτό, και κάνει τους λάτρεις του να χαίρονται, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επιβάλλουν μια περιορισμένη κατανάλωσή του. Μεγάλη κατανάλωση παγωτού μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Προσοχή επίσης θα πρέπει να δοθεί στα λιπαρά και ιδιαίτερα στα κορεσμένα λιπαρά οξέα και τη χοληστερόλη, παράγοντες που μπορεί να έχουν κακό αντίκτυπο στη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.

Όσον αφορά τα παγωτά χύμα, εκείνα που έχουν γεύση σοκολάτας διαθέτουν υψηλότερη περιεκτικότητα λίπους σε σχέση με τη βανίλια, ενώ οι γεύσεις φρούτων αποδίδουν τις λιγότερες θερμίδες. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτούν τα παγωτά τύπου παρφέ, τα οποία υπερτερούν σε λίπος και συνεπώς και σε θερμίδες.

Ροφήματα καφέ

Για τους περισσότερους τα ροφήματα καφέ αποτελούν ένα μέσο τόνωσης αλλά και δροσιάς. Συνήθως δεν καταναλώνονται για να μας χορτάσουν. Ορισμένα όμως μπορεί να μας δίνουν όσες θερμίδες μας δίνει ένα ελαφρύ γεύμα. Έχουμε διάφορα είδη ροφημάτων καφέ, από τα πιο συνηθισμένα και ίσως τα πιο light, όπως ο freddo espresso ή freddo cappuccino (όπου οι θερμίδες εξαρτώνται από τη ζάχαρη και το γάλα που βάζουμε), μέχρι τα πιο «δυνατά», τύπου freddoccino. Τα τελευταία μπορεί να ξεπερνούν και τις 300 θερμίδες και μας δίνουν και λιπαρά, οπότε χρειάζεται προσοχή στις υπερβολές.

Αλκοολούχα ποτά

Το αλκοόλ είναι επίσης συνυφασμένο με το καλοκαίρι. Πόσοι από εμάς δεν καταφεύγουμε σε ένα δροσερό mojito ή ένα άλλο κοκτέιλ για να δροσιστούμε. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το αλκοόλ μας δίνει πολλές θερμίδες και λίγα θρεπτικά συστατικά. Ένα γραμμάριο αλκοόλ μας δίνει 7 θερμίδες, περισσότερες από εκείνες των πρωτεϊνών και των υδατανθράκων (4 θερμίδες ανά γραμμάριο), και λίγο λιγότερες από εκείνες του λίπους (9 θερμίδες ανά γραμμάριο). Όσο περισσότερο αλκοόλ περιέχουν τα διάφορα αλκοολούχα ποτά, τόσο περισσότερες είναι οι θερμίδες τους. Eκτός όμως από την ποσότητα του αλκοόλ, το θερμιδικό περιεχόμενο καθορίζεται και από τα υπόλοιπα συστατικά, κυρίως στα ανάμεικτα ποτά. Έτσι, όταν προσθέτουμε αναψυκτικά, χυμούς, ζάχαρη ή άλλα συστατικά, οι θερμίδες τους γίνονται ακόμα περισσότερες.

Μπορούμε να απολαύσουμε το καλοκαίρι και τις διακοπές μας και να είμαστε χαλαροί, αποφεύγοντας τις υπερβολές που φέρνουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα στο σώμα και τον οργανισμό μας. «Παν μέτρον άριστον», που έλεγαν οι πρόγονοί μας.




ΣΧΟΛΙΑ
Δεν έχει γίνει ακόμα κάποιο σχόλιο.
    AΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

    Αφήστε μια απάντηση