27 ΜΑΡΤΙΟΣ, 2013

Το πρωινό και ο ρόλος του στη ζωή των παιδιών μας

Είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας κι εκείνο που η απουσία του καθρεφτίζεται στην πρωινή μας, και όχι μόνο, ενέργεια. Εάν όμως το πρωινό είναι σημαντικό για τις δικές μας ενήλικες καύσεις, για τη ζωή των παιδιών μας είναι σίγουρα απαραίτητο – κι αυτό το Χωριό το γνωρίζει καλά. Γι’ αυτό και μοιράζεται μαζί μας όλους εκείνους τους τρόπους που θα μας βοηθήσουν να το κάνουμε αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής τους.

Καταλαμβάνει ξεχωριστή θέση στην επιστήμη της διατροφολογίας και στο μυαλό του καθενός από εμάς: το σωστό πρωινό και τα εφόδια που γνωρίζουμε ότι μας προσφέρει είναι τόσο σπουδαία, που μας ωθούν στο να θέλουμε να το εντάξουμε συστηματικά στην καθημερινότητα τη δική μας και των παιδιών μας. Σε μια εποχή όμως που ο χρόνος είναι για έναν γονιό συνώνυμο της πολυτέλειας, το παιδικό πρωινό μπορεί εύκολα να καταλήξει βαρετό, όπως το αντίστοιχό του ενήλικο – με μόνη διαφορά πως αντί για καφέ, το αγγελούδι μας πίνει ένα γεμάτο ποτήρι γάλα. Γνωρίζοντας τη σημασία του σωστού παιδικού πρωινού, το Χωριό μας μιλά για όλα εκείνους τους λόγους που ένα ποτήρι γάλα δεν θα είναι ποτέ αρκετό για την υγεία των παιδιών μας.

Τα 6 οφέλη του σωστού παιδικού πρωινού

Το βασικό δώρο ενός σωστού πρωινού στη ζωή του παιδιού συμπυκνώνεται στην έννοια της ενέργειας: την ενέργεια που χρειάζεται προκειμένου να ανταποκριθεί όσο το δυνατόν καλύτερα στις καθημερινές απαιτήσεις – συμπέρασμα που υποστηρίζει και πληθώρα επιστημονικών μελετών που εξετάζουν τι προσφέρει στο παιδί ένα ισορροπημένο πρωινό.

Τα 6 τοπ οφέλη, λοιπόν, ενός σωστού πρωινού στη ζωή των παιδιών είναι πως:

  • προστατεύει την οδοντική υγεία παιδιών από 2 έως 5 ετών, ηλικία που εμφανίζουν συνήθως έντονη τάση για τερηδόνα
  • βελτιώνει τη μνήμη, τη συγκέντρωση και την πνευματική τους εγρήγορση
  • ενδυναμώνει τον οργανισμό τους, καθώς αποτελεί μέσο πρόσληψης στοιχείων όπως το ασβέστιο, το σίδηρο, οι βιταμίνες Α και C, θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, ψευδάργυρο κ.ά.
  • συμβάλλει στο να διαχειρίζονται αποτελεσματικότερα πολύπλοκες πληροφορίες των οποίων γίνονται αποδέκτες
  • τα βοηθά να ανταποκρίνονται καλύτερα σε εξετάσεις που εστιάζουν στην επίλυση προβλημάτων
  • το προφυλάσσει από την παχυσαρκία και την ανάπτυξη χρόνιων νοσημάτων όπως ο διαβήτης κ.ά.

6 εναλλακτικές προτάσεις για σωστό παιδικό πρωινό

Μετά τα οφέλη, σειρά έχει τι κάνει ένα πρωινό με ανήλικους αποδέκτες σωστό – με άλλα λόγια, τι είναι καλό να περιλαμβάνει. Ο διατροφολόγος μας, κ. Χάρης Γεωργακάκης, μας δίνει 6 εναλλακτικές προτάσεις πρωινού, που θα προσφέρουν στα παιδιά μας την ενέργεια που έχουν ανάγκη:

  • 1 ποτήρι γάλα με αρκετά δημητριακά και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι
  • γιαούρτι με αρκετά δημητριακά, 1 φρούτο κομμένο και 2-3 κουταλάκια του γλυκού μέλι
  • 1 ποτήρι από διάφορα φρούτα χτυπημένα στο μπλέντερ και 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως με μέλι
  • 1 τοστ με μαύρο ψωμί, τυρί και γαλοπούλα μαζί με 1 ποτήρι φρέσκο χυμό
  • 1 μικρή αραβική πίτα με τυρί και γαλοπούλα μαζί με 1 ποτήρι γάλα
  • 1 ποτήρι γάλα, 1 φέτα κέικ και 1 ποτήρι φρέσκο χυμό

Το πρωινό και ο ρόλος του στη ζωή των παιδιών μας

3 έξυπνοι τρόποι για ένα πιο δελεαστικό παιδικό πρωινό

Ανεξάρτητα βέβαια από τα καλά που φέρνει στη ζωή τους, τα παιδιά συχνά νιώθουν την ανάγκη να διαφοροποιηθούν απέναντι στους ‘μεγάλους’. Αποτέλεσμα; Πεισμώνουν και αντιδρούν απέναντι σε ο,τιδήποτε βγαίνει από τα γονεϊκά χείλη. Εάν και το πρωινό του είναι ένα από τα θύματα αυτής της αντίδρασης, παραθέτουμε τρεις τρόπους που θα το κάνουν στα μάτια τους ακαταμάχητο:

  • εντάσσουμε στο πρωινό τους κάτι που έχει περισσέψει από το φαγητό της προηγούμενης ημέρας, όπως π.χ. 1 κομμάτι τυρόπιτα, σπανακόπιτα, ή ακόμα και σπιτική πίτσα – πάντα όμως με μέτρο, και σε συνδυασμό με 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι ή ποικιλίας φρούτων.
  • του δίνουμε την ελευθερία, μία φορά την εβδομάδα, να επιλέξει μόνο του μια λιχουδιά που επιθυμεί, όπως π.χ. 1 κρουασάν ή 2, 3 κουλουράκια σοκολάτας, και συνδυάζουμε με 1 ποτήρι γάλα: ο,τιδήποτε αντιμετωπίζεται ως απαγορευμένο, φέρνει συνήθως τα αντίθετα αποτελέσματα.
  • δίνουμε στη διαδικασία του πρωινού μια διάσταση τελετουργικού, που θα βοηθήσει τα παιδιά να συνδέσουν τη συγκεκριμένη ώρα με τη δική μας παρουσία και πολλά θετικά συναισθήματα – θα τα βοηθήσει να αντιμετωπίζουν το πρωινό ως δική τους επιλογή, και όχι ως κάτι που πρέπει να κάνουν επειδή ‘είναι για το καλό τους’.



ΣΧΟΛΙΑ
Δεν έχει γίνει ακόμα κάποιο σχόλιο.
    AΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

    Αφήστε μια απάντηση